První poměrně náročná, ale úspěšná fáze sezóny je za mnou.

První poměrně náročná, ale úspěšná fáze sezóny je za mnou a navíc zakončená titulem Mistr ČR.

Letos vše směřuji k velkým závodům, to znamená k Mistrovství světa a k závodům světového poháru. Nyní mohu prohlásit, že jsem schopný závodit s těmi nejlepšími na světě. Vím, že je stále co zlepšovat.  V letošních 2 závodech SP jsem měl několikrát smůlu v podobě spadlého řetězu nebo špatné startovní pozice nebo se to špatně schumelilo ve spurtu. Také letošní rok byl co do účasti jezdců v kategorii MH3 rekordní a to napříč všemi kategoriemi. Ale tak to prostě chodí.

  1. Časovka Itálie - Corridonia – 10. Místo ze zhruba 50 jezdců.
  2. Silniční závod – Itálie – Corridonia – 8. Místo. Od startu na třetím místě, ale v tom nejméně vhodném místě a momentě mi spadl řetěz. Naštěstí se mi ho podařilo rychle nahodit a ještě jsem dokázal po krátkém stoupání a technickém sjezdu dohnat první skupinu. Následný dlouhý a náročný kopec tuto skupinu nadělil na dvojici Deberg, Ablinger pak mezera, Podesta mezera Hans Frai, já, nějaký Španěl a můj věčný sok Němec Štefan Seifert. Po většinu závodu jsme s Hans Fraiem pravidelně střídali a naháněli Itala Podestu. Španěl a Němec se jen vozili v háku. Do kopce jsme je vždy odpárali a z kopce nás dojeli. O kontakt s Fraiem jsem přišel vlastní hloupostí, když jsem čekal, že malou mezírku docvakne Španěl, nestalo se a já jsem následně neuvisel Španěla v posledním technickém sjezdu. Ze zadu mě ještě na začátku posledního stoupání převálcoval Tarsim. V tomto posledním kopci jsem již cítil křeče, které vygradovaly tak, že jsem se těsně před horizontem doslova zastavil a neměl jsem sílu točit i když jsem šel na malou placku. Na posledních metrech těsně před horizontem mě ještě dokázal předjet Polák Szumiec, kterého jsem už v následném špurtu nedokázal dát.

 

Další týden

  1. Časovka Belgie – 12. Místo. – Moje neoblíbená rovinatá časovka za silného větru a opět přihlášených přes 50 jezdců. Za mě dobrý a spokojenost.
  2. Silniční závod – Belgie – 15. Místo, ale za mě nejlepší výkon. Opět rovina. I když jsem byl na seřadišti před startem o dobrých 35 minut dříve, nestačil jsem se divit, kolik už jich přede mnou čeká. Poprvé mne volali na start mezi Top jezdce, jenže nebyli schopni většinu volaných dostat na tyto pozice. Škoda. To pozitivní bylo, že jsem dokázal během prvního kola všechny popředjíždět. Bohužel na to, abych dojel první skupinku, kterou jsem viděl na zhruba 70 metrů na konci prvního kola to už nebylo, resp. jel jsem zhruba stejně rychle jako oni. Za mnou 2 samotáři, Malouf a Němec Borič. Počkal jsem. Postupně se to posjíždělo na skupinu 15 až 20 lidí. V závěru šlo do hromadného špurtu zhruba 15 lidí. Já jsem si to sice nachystal, ale ke konci se to semlelo tak že mě natlačili na bariéru a nedalo se s tím nic dělat. A proč tedy můj nejlepší výkon? Protože jsem od začátku měl všechny jezdce v této skupině tam, kde jsem je potřeboval mít.

Další týden MČR silnice.

Zde jsem získal titul Mistr ČR v mé kategorii, 2. Místo v absolutním pořadí a zápis do knihy rekordů. Oba Slováci – Kukla MH4 a Hudec MH3 mě dlouho trápili, ale nakonec je mé nástupy v kopcích odpáraly. Na Šulce MH4 to nestačilo.  Nakonec tedy 2. místo v absolutním pořadí a titul v MH-trojce. Za mě. Už byla cítit únava a nemělo to jiskru.

Všechny zmíněné závody ukázaly některé nedostatky, které budu muset řešit, a doufám, že mě to posune dál.

Přidat příspěvek do diskuze

*Povinné položky

Děkuji všem, kteří mi pomáhají

Sponzoři