MS Emmen – Holandsko

Upřímně řečeno čekal jsem výsledek z obou individuálních závodů nejhůře do 15. místa a ne 22. z časovky a 21. ze silničního závodu (z 37 jezdců).  Dá se tedy říct lehce za půlkou. Teď, když už na to koukám doma s klidnou hlavou, není to zase taková tragédie. Říkám to stále dokola, závodím v nejnabitější kategorii napříč celou paracyklistikou jak v počtu jezdců tak i co se týká kvality. Stačí kouknout do výsledkovky na to kdo byl přede mnou či lehce za mnou. Já jsem napočítal 10 lidí o kterých vím, že mají na svém triku buď titul MS, medaili z PH či alespoň medaili ze SP. Některé další neznám, např. Čína, je jich miliarda a pošlou jejich dvě nejlepší H3-ky, obdobně Kanada, USA atd.  Zatím co v jiných kategoriích stojí na startu dohromady 8 jezdců, nás je naskládaných na 20 kilometrové časovce 8 v jedné minutě a v 10 vteřinách úplně běžně figurují časy tří jezdců. Tím nesnižuji ničí výkony, protože každý z těch kdo tyto závody objíždí to dělá jak nejlíp umí a jak mu možnosti dovolí a nikdo nemůže za to, že je jich prostě jen hrstka. Jen si je potřeba uvědomit i toto. Také bych zmínil, že i úřadující MS Belgičan Deberg dojel v časovce 13 a v závodě druhý, to samo o sobě o něčem svědčí. Stačí jedna malá chyba, jedna špatně projetá zatáčka a hodí tě to o 3 místa jinam. Stačí, když blbě nafoukneš, špatně se vyspíš, najíš nebo ti prostě jen nesedne trať či počasí a seš v pořadí úplně jinde. To, že jsem v časovce dojel za Tarsimem FR, který je pravidelný medailista z takovýchto závodů a před Vaškem Antalem CZE, který zde byl v minulém roce stříbrný, asi není žádná ostuda. Jen se to takto nebere.

Nějak jsem také ke konci sezóny bojoval s únavou, což mělo pravděpodobně za následek i některé mé zdravotní problémy a i když to bylo nepříjemné, nemyslím, že by to nějak zásadně ovlivnilo můj výkon. Jen jsem si po tomto MS říkal, jestli jsem se ke konci moc nešetřil, jestli jsem neměl víc trénovat. Proto jsem si porovnával některé údaje z jiného, ale hodně podobného závodu ze začátku sezóny, kdy mi to pocitově jezdilo líp.

                                          SP Belgie                                            MS Holandsko

                                  Časovka        Silniční závod             Časovka        Silniční závod

Pr. Rychlost                  33,9                  34,2                          37,5              36,3                       

Max rychlost                 52,4                  44,1                          53,1              48,5

Max watt 20min            179                   169                            183               170

Pr. Watt                          178                   139                            176               149  

Max watt                      437                   547                            491               501

NP                                  182                   153                            182               161

Když to tak člověk vidí vedle sebe, tak mu logicky vrtá hlavou, proč byl v prvním závodě o 10 míst lepší při větším počtu jezdců, tuším, že něco málo přes 50. Hold jsem si dlouho přehrával v hlavě jeden úsek silničního závodu, kde mi nejen cukla první cca desetičlenná skupina, ale následně jsem musel i v dalších kolech poměrně hodně bojovat o udržení ve druhé zhruba stejně velké stíhací skupině, kdežto na asfaltu jsem byl úplně v pohodě. Paradoxně šlo o úsek kde bývám silný. No a když si to člověk docvakává 9x za závod to už ve špurtu navíc na stejném úseku síly dojdou.

S tím si budu muset poradit, ale docela mě zaráží, jak někdo může jet v časovce o 4 km/h vyšší průměr. Asi vím kde mám nedostatky a co zlepšit, ale 4 km je fakt masakr.

1 závodní den) Smíšená štafeta. – asi jako první z ČR jsme ve složení Já, Katka Antošová a Vašek Antal vyzkoušeli smíšenou štafetu. Budu slušný, takovej bordel jsem ještě nezažil. Startovní číslo a čip jsme dostali stejně jako všichni ostatní necelou ½ hodiny před startem. Jelikož jsem startoval logicky první, ze zkušenosti jsem stál na startu mezi prvními, což se moc často nepovede. 5 min před startem přišel pořadatel mával rukama – všichni pryč, start je jinde. Než jsem se otočil tak už jsem startoval z druhý řady za Američanem kterej vůbec neodjel a na nejblbějším místě v první vracečce jsem chytil před sebe Španěla, kterej se zesral a celý to ucpal. V tu chvíli mě předjeli asi 2-3 jezdci, Španěl mi za zatáčkou cuknul a když jsem ho na kopci dojel do háku tak mě opět v poslední zatáčce zbrzdil a venkem nás oba vzal další jezdec. Myslím, že toto první kolo bylo rozhodující, protože už nebylo možné zaháknout se za nikoho dobrého. Odhaduji, že tak 5-6 místo je pro ČR štafetu reálné, ale na medaili nejsme schopni poskládat nic lepšího. Pro srovnání třeba vítězní Italové – Zanardi - čtyřnásobný paralympijský vítěz H5, Cecchetto mistr světa H3 a Mazzone H2 - dvě zlata a jedna stříbrná na PH a osm světových titulů. Tak podobně je to i v ostatních štafetách.

Výsledky - http://www.votrecourse.com/medias/resultats/20190911-03889_C010%20-%20TR%20SResult.pdf

 

2 závodní den) individuílní časovka. Trať placka a vítr. Jel jsem full gas, ale když jsem se dozvěděl výsledek…

Výsledky - http://www.votrecourse.com/medias/resultats/20190913-24681_C055A%20-%20ITT%20MH3%20-%20results.pdf

 

3 závodní den) silniční závod. Jediné pozitivní v tom pořadatelském bordelu bylo řazení na start, kdy napřed všechny jezdce zaparkovali do šikma k trati a pak jednoho po druhém vyvolávali. Nedošlo tak k obvyklým tlačenicím. Start celkem ok, během prvního kola s první cca 10-ti člennou skupinkou. Pak mi to ve výše zmíněném úseku cuklo, ještě ½ kola jsem je naháněl, ale když jedeš stejně rychle tak nemáš šanci. Nezbylo než zacouvat do druhé zhruba stejně velké skupiny. První co mě napadlo, jé tady to vůbec nejede, to je pohodička. Po chvíli odpadl z vedoucí skupinky i Walter Ablinger zacouval k nám a všechny nás seřval a začala naháněčka první skupinky. Po většinu závodu jsme drželi zhruba stejný 1 minutový rozestup. Jak jsem zmínil výše v jednom úseku tratě, kde se střídal jakýsi hrubý asfalt či beton se zámkovkou, jsem visel za oči. No a dopadlo to asi, tak jak mělo.

Výsledky - http://www.votrecourse.com/medias/resultats/20190915-90188_C100%20-%20IRR%20MH3-%20results.pdf

 

Pokud to někdo dočetl až sem, protože od pořadatelů ČP se to nedozvíte, handbikery čeká od 1.1. 2020 jedna změna pravidel – vybavení tz. povinná brzda na gripu. Takže, kdo se chystá na závod pořádaný UCI bude to muset mít. Pochopitelně se to netýká kategorie H1 a h-dvojek asi také ne - zde si nejsem úplně jistej. Osobně si myslím, že toto pravidlo převezme i EHC. V návrhu jsou také pouze 20 palcová zadní kola a předek 26 – mělo by to platit za 2 roky. Osobně si myslím, že to neprojde nebo že to ještě někdo napadne. Snad jsem to pochytal správně. Když tak mě opravte.

 

Přidat příspěvek do diskuze

*Povinné položky

Děkuji všem, kteří mi pomáhají

Sponzoři