Kvůli malé závodní vytíženosti na začátku této sezóny jsme s Mírou Šulcem dali na rozjetí před SP v Ostende v Belgii dvojzávod v Německu, který byl Německým mistrákem. Předjížděli mě tam jen to hvízdalo. Taky to pěkně fučelo a dlouhý rovinky, to mi moc nesedí, takže 9 místo za Edward MAALOUF v časovce ze 14 jezdců, ale naříznutý velkejma klukama a nejen z Německa. V silničním závodě i vzhledem k tomu, že jsem startovat z poslední řady jsem to sice o jedno místo vylepšil, ale soupeři, které bych měl porážet mi ujeli a já jsem to po třech odjetých kolech jej jako časovku na zbývajících 35 km. No co ti budu povídat, za jízdy jsem se málem rozbrečel. A opět vítr a rovinky. To mi moc na psychice před SP nepřidalo. Další týden následovala časovka SP v Belgii. Opět tornádo a rovinky a 21 z 30 dojetých.to už jsem začínal pochybovat co tam vlastně dělám. Nutno podotknout, že jsem si pro svou premiéru ve SP vybral nejvíc nabitej závod těma největšíma řezákama, kteří se za mou cyklistickou kariéru kdy v jednom závodě sešli. Silniční závod je moje oblíbenější disciplína. Sice opět vítr a rovinky, ale také technický úsek v uličkách města, „samej pravej a levej vingl, navíc v balíku, a to mi de“… Sice jsem opět startoval z úplně poslední řady, ale dokázal jsem se propracovat do skupinky bojující o 13-té místo, jen škoda, že jsem se nedoskočil o skupinku před námi. Každopádně jsem zažil úplně jiný level závodění než v EP. Úplně jiný, ale efektivní způsob střídání a závodění. V EP, když se někdo trhne tak následná skupinka pak závodí většinou mezi sebou, zde se jelo od začátku na před námi jedoucí skupinku, bez rozdílu jejich odstupu, kluci měli info od doprovodů o rozestupu a co hlavně spolupracovali, na to nejsem moc zvyklej. Zhruba v půlce se pokoušeli frnknout Američan s Kanaďanem, ale opět po super spolupráci naší čtyřčlenné skupinky, jsme jejich odstup zlikvidovali. Já jsem také nezahálel a párkrát jsem jim dal ťafku v technickém úseku. I tyto změny tempa pomohly k tomu, že odpadli Američan a Ital. Nakonec jsme si to rozdali v nekonečně dlouhém spurtu o 13 místo ve čtyřech. To už jsem ale nedal, takže 16- té místo ze 34 jezdců a trošku jsem si poopravil náladu mezi velkejma klukama.
Ještě jsem byl také klasifikován, takže stále kategorie MH3. Nutno také poděkovat všem chodícím doprovodům za asistenci.
Výsledky Německo - http://my3.raceresult.com/46300/results?lang=de#
Výsledky SP Ostende: