Konečně 1. místo v Českém poháru

Po všech těch druhých a třetích místech v minulých sezónách, defektech a držkopádech se štěstíčko trošku obrátilo na mou stranu. Škoda jen, že jsem nemohl zasáhnout do bojů v silničním MČR v Soběhrdech, kdy jsem musel kvůli zdravotním problémům na měsíc ulehnout a závod ke kterému byla směřována celá příprava jsem musel vynechat a troufám si říct, že za 5 let co dělám tento sport jsem byl v té době v nejlepší formě. Tento zdravotní výpadek už nešlo kvůli nedostatku času do dalších závodů dohonit a sezóna skončila dřív, než jsem se stačil dostat opět do stoprocentní pohody. Bohužel i nastavený bodový systém v ČP (Český pohár) někdy pomůže a někdy také může sestřelit závodníka při výpadku v jediném závodě o 5. míst níže v celkovém bodování. To byl také můj případ, kdy jsme byli před posledním dvoj-závodem na 1-5 místě vyskládáni s nepatrnými bodovými rozdíly. Každopádně tuto sezónu považuji za poměrně úspěšnou, jelikož jsem byl vždy krom 1. závodu v Německu na bedně, včetně závodů MTB.

2. místo v dvojzávodě EP

Závod v Praze na Strahově, resp. dvoj-závod (silniční + časovka) EP (Evropský pohár)se bodově započítával do seriálu závodů ČP. Co se týče EP jsem vybojoval v prvním dni 1. místo a v druhém dni v časovce 2.místo. Jelikož se v tomto případě nesčítají časy, ale umístění, je větší váha přikládána časovce. Protože měl Honza Tománek v tomto zdvojeném závodě umístění v obráceném gardu, vyšla na mne druhá pozice, co se týče tohoto dvoj-závodu EP. V celkovém hodnocení jsem však bodově poskočil na konečné 1. místo v ČP.

1.den

Věděl jsem, že mám poměrně slušnou šanci na tomto profilu trati a v takovémto závodě zabodovat, avšak po posledním výsledku z minulého týdne, kdy jsem musel po zdravotním výpadku hodně bojovat o slušné umístění, jsem absolutně netušil jak tento víkend dopadne. Start z poslední řady, zapříčiněný technickým problémem, ale na štěstí jsem nebyl zdaleka jediný, kdo musel toto řešit. Štěstí bylo, že jsem byl na startu obklopen silnými jezdci ze skupiny MH3 (kategorie těch zdravějších). I přes nevýhodnou startovní pozici jsem se dokázal udržet obou dobře jedoucích slovenských reprezentantů a v prvním kole jsme vytvořili čtyřčlennou skupinku já (MH2), Tománek (MH2), Kukla a Šelinga (oba MH3). Kvůli defektu galusky z této skupiny odpadl Tománek a oba Slováci vzorně spolupracovali a to i přesto, že jsem v technickém sjezdu jednoznačně dominoval a oni mi naopak dávali zabrat v následných stoupáních. Podstatné však bylo, že jsem cílem projel ze své kategorie jako první.

2. místo v nedělní časovce EP i ČP

2.den

V neděli následovala časovka, kde jsem věděl, že stačí pouze zajet druhé místo na celkové vítězství v ČP. Již po prvním odjetém kole ze dvou jsem věděl, že mezi mnou a Tománkem je minimální rozdíl. Bohužel ve zmíněném sjezdu jsem zjistil, že na tom nejméně vhodném místě uprostřed trati stojí auto, a policajt, který měl tento úsek na starost, si povídal s řidičem. Musel jsem poměrně intenzivně zpomalit v úseku, kde jsem normálně dominoval. V druhém kole jsem tímto úsekem projel celkem rychle, proto jsem také pocitově usoudil, že zvyšuji tempo. Časomíra však ukázala ztrátu cca 30 sec. oproti kolu prvnímu, což stačilo na 2. místo v EP v nedělním závodě, tak i v hodnocení pro ČP. Celkově jsem tedy o pouhých 20 bodů vyhrál seriál závodů ČP.

 

Přidat příspěvek do diskuze

*Povinné položky

Děkuji všem, kteří mi pomáhají

Sponzoři